2011. június 14., kedd

Az üveggyöngyök világa

Már régóta játszottam a gondolattal, hogy valamilyen hobbit keresek magamnak, hogy átélhessem én is a flow állapotát, a belefeledkezés élményét, amely Csíkszentmihályi Mihály szerint az örömteli élet egyik alapköve, másrészt, hogy a cigiről való leszokást támogassam azzal, hogy lefoglalom a kezeimet, és eszembe jutott a gyöngyfűzés. Szeretem az ékszereket, gondoltam,  miért ne próbálnám ki. Azért is jó elfoglaltság, mert bármikor félbe tudom hagyni, ha felébred a gyerek, és nem igényel különösebb szakértelmet...

Elkezdtem gyöngyös webáruházak kínálatát nézegetni, és akkor megakadt a szemem olyan furcsa elnevezésű gyöngyökön, hogy: pandora, meg lámpagyöngy, meg millefiori üveggyöngy, perui kerámiagyöngy, és amikor rákattintottam a képekre... színek, formák, és az általuk kiváltott hangulatok kavalkádja fogadott! Na meg a lehetőségeké! Nagyon szeretek ajándékot adni, és az ajándékok közül én is a leginkább a saját kezűleg készített dolgokat értékelem, hiszen amíg valakinek az ember elkészít valamit, először is kiötli, minek örülne a másik, aztán amíg készül a "remekmű", végig arra gondol, hogy vajon az, akit meg akar ajándékozni, hogyan fogadja, tetszeni fog-e az ajándék, fogja-e gyakran viselni...

És lőn: már egyik barátnőm és a húgom áldozatául is estek az új kedvtelésemnek, a többiek pedig reszkessenek! Azoknak pedig, akik ismeretlenül olvasnak, megígérem, hogy bemutatok néhány ékszerkészítési módot vagy stílust...



Képek forrásai: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRcvWepnHgEDW8Ap5t7redxEJZTdAgffEVZnl0GQNmqFvfq5ERB
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6eJfpWzINa7EFNzfbhYcIToNXdXhFAxFiWPlWQbDr87GtweVS
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFjeDz_ZxiRgDhRaiIyyysGXVZ5y3m2OsKvyvOxbQ3betEWDVw
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVnWnc6mJ7BvnTxICXQni58siar0UkApki_djXulusBLcTJFAN

1 megjegyzés:

  1. Szerintem egyikünk sem bánta meg, hogy áldozatoddá vált. Jó érzés ránézni. Amit emberi kéz, ajándékozási céllal készít, az tele van esszenciális szeretettel.
    Gondolkoztam. Ha leteszed a cigit, végülis a gyöngyös indulókészlet ára hamar befolyik, azaz marad a pénztárcádban. Éves szinten lehet még egy miniszabi is kijön abból, amit amúgy "szélnek eresztenél" füst formájában. :) Viszont, ha olyan zártosztályi esetté válsz, mint én, s a legtöbb kézműveskedő ember, akkor hosszabbtávon tuti többet fogsz költeni a hobbidra, mint a cigire költenél. Viszont ez nem károsítja a tüdőd, s garantáltan jó érzés! :) Najó, néha van egy kis költekezés miatti bűntudat - az meg belefér.

    VálaszTörlés