2011. április 7., csütörtök

53 elhatározás


Ahogy olvasgattam a sok önsegítő, önismereti, életvezetési könyvet, egyre nyilvánvalóbbá vált számomra két dolog, ami nélkül soha nem érhetem el a vágyott célomat, azt, hogy kiegyensúlyozott legyek. 
  • Az egyik fontos gondolat: a boldogság inkább a megváltozott hozzáállásból, és nem a megváltozott körülményekből fakad. 
  • A második: világosan ki kell tűzni a céljaimat, és azokért MINDEN NAP tennem kell valamit. 

 Ha belegondolunk, tényleg egyszeri és megismételhetetlen az életünk, és szerencsés esetben is csak 70-90 évig élünk itt a földön. Nem mindegy, hogy milyen tevékenységekkel, gondolatokkal és érzésekkel töltjük a számunkra megadatott csekély időt.
Az alábbiakban 53 elhatározásomat írom le, amelyek mentén az életemet élni szeretném a továbbiakban:

  1. Én vagyok a felelős az életem alakulásáért. Hiszek a változásban.
  2. A boldogság mindennapi elhatározás kérdése.
  3. Csak a jelenre koncentrálok, és lépésenként haladok.
  4. Leszámolok a bűntudattal, továbblépek.
  5. Először cselekszem, az aggodalmaskodást pedig bizonytalan időre elhalasztom.
  6. Szeretem, elfogadom és fejlesztem magam.
  7. Igyekszem reálisan szemlélni a dolgokat.
  8. Nem panaszkodom.
  9. "Miért" helyett azt kérdezem: "Mit tehetnék, hogy javuljon a helyzet?"
  10. Nem idegeskedem lényegtelen dolgok miatt.
  11. Odafigyelek arra, amit mondok.
  12. Képes vagyok nevetni magamon és meglátni a legtöbb helyzet vicces oldalát.
  13. Igyekszem megőrizni az önuralmamat.
  14. Egyszerűségre törekszem.
  15. Hálás vagyok azért, ami megadatott nekem.
  16. Hasznos célokat tűzök ki, és igyekszem elérni őket.
  17. Megteszem, ami a kötelességem, és folyamatosan a legjobb formámat nyújtom.
  18. Egészséges én-határokkal rendelkezem.
  19. Ki merek állni magamért.
  20. Megőrzöm a méltóságomat és az önbecsülésemet.
  21. Nem rágódom a kudarcokon, hanem újra és újra megpróbálom.
  22. Minden problémát leckének tekintek, ami megerősít. Soha nem tekintem magam áldozatnak.
  23. Meglátom az élet apró csodáit, örömeit.
  24. Lehetőségeket keresek, illetve vonzok magamhoz.
  25. Tisztelem a többi embert.
  26. Nem ítélkezem. Sem magamon, sem másokon.
  27. Ápolom az emberi kapcsolataimat.
  28. Pozitív jellemvonások kifejlesztésén munkálkodom.
  29. Együttérző vagyok. 
  30. Megbocsátó vagyok.
  31. Képes vagyok rá, hogy bocsánatot kérjek.
  32. Türelmes és kitartó vagyok.
  33. Határozott vagyok.
  34. Tevékeny és szorgalmas vagyok.
  35. Becsületes vagyok.
  36. Optimista vagyok. 
  37. Nem félek kockáztatni.
  38. Képes vagyok a nézőpontváltásra, a rugalmas gondolkodásra.
  39. Szívesen adok.
  40. Képes vagyok kérni, elfogadni.
  41. Vigyázok az egészségemre.
  42. Helyesen osztom be az időmet.
  43. Helyesen osztom be a pénzemet.
  44. Igyekszem a legjobbat kihozni a külsőmből minden nap.
  45. rendben tartom a dolgaimat.
  46. Van hobbim, ihletett elfoglaltságom.
  47. Szeretek olvasni.
  48. Sohasem hagyok fel a tanulással.
  49. Önismeretre törekszem.
  50. A szép emlékek krónikása vagyok.
  51. Helyesen szeretem a páromat.
  52. Jó anya vagyok.
  53. Beengedem a spiritualitást az életembe.
Ha csak hetente bevezetek egy dolgot, és kitartok mellette, akkor is több, mint egy évig tartana, hogy beépítsem ezeket a hasznos dolgokat az életembe. Persze van, ami már működik ezek közül, de mehetne még jobban is. 
A következő bejegyzéseimben mindegyik pontot körül szeretném egy kicsit járni, elmondani a hozzájuk fűzött gondolataimat, tapasztalataimat, illetve, hogy mit olvastam róluk általam nagyra becsült gondolkodók könyveiben.


kép forrása: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYzU7Qed6X5BxiDztqt6an7ahKVAE6Q__uICMsbHg_jr0b9tAySA

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése