2011. április 11., hétfő

Személyes alkotmányom

Mától egy héten át a boldogság természetét próbálom feltérképezni nagyszerű tanítómestereim segítségével. 
Először azonban közzéteszem a személyes alkotmányomat. Mindjárt meglátjátok, mi ez.

Hyrum Smith: A sikeres időgazdálkodás és életvitel 10 természettörvénye című könyvében olvastam erről a nagyon egyszerű, mégis hatékony motiváló eszközről. A szerző abból indul ki, hogy hatalmas szakadék tátong az eszményeink és a valóság között, és akkor érezzük azt, hogy kezünkben tartjuk az életünk irányítását, ha tetteink és a vezérlő értékeink egyre nagyobb összhangba kerülnek egymással. Példaként Benjamin Franklint említette, aki már 22 évesen kidolgozott egy remek önvizsgálati módszert: összeírta, hogy milyen elvek szerint akar élni, és minden este pontozta magát, hogy ennek meg tudott-e felelni az adott napon. Élete végén elmondhatta magáról, hogy legnagyobbrészt meg tudott felelni a saját eszményeinek, és igazán gazdag, tartalmas életet élt.


A személyes alkotmány megírása egyszerű: írd össze vezérlő elveidnek fontossági sorrendet tükröző listáját. Mindegyikkel kapcsolatban írd le, hogy mit jelent számodra ez az életelv. Jelen időben írj, és állításokat fogalmazz meg! Ez azért jó, mert segít azonosulni önmagad eszményi változatával. :) Időnként felül lehet vizsgálni és módosítani az alkotmányodat (milyen időszerű ez a blog, ugye?).


 Kép forrása: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQz7u9qd3d0ztd-4jhRZvHK2WkjSFBM36ufAaCt_OyXC2JNGeAqjg


Íme, az én személyes alkotmányom:

1. TÜRELMES, KEDVES, JÓ ANYA VAGYOK, MÉLTÓ A FIAIM SZERETETÉRE 
  • Boldog és kiegyensúlyozott gyerekkort teremtek a fiaim számára.
  • Elegendő időt töltök velük, és mindent elkövetek, hogy az együtt töltött idő tartalmas legyen!
  • Mielőtt bármiben is fegyelmezem őket, igyekszem az ő szemszögükből is megvizsgálni a dolgokat.
  • Alkalmazom azokat a módszereket, amelyekkel kiabálás és testi fenyítés nélkül is kijelölhetem és elfogadtathatom a határokat. Megőrzöm a nyugalmamat!
  • Mindent megteszek, hogy tudják: akkor is szeretem őket, ha a bizonyos viselkedést nem tudok elfogadni részükről.
  • Nem engedem, hogy apró kellemetlenségek zavarják a gyerekeimmel való harmonikus kapcsolatomat.
  • Gyengéd, kedves, gondoskodó, ugyanakkor következetes vagyok.
  • Segítem őket, hogy szilárd önbecsülésre tegyenek szert, és maximálisan kiaknázzák a bennük rejlő képességeket.
  • Anyagilag biztonságos jövőt teremtek számukra.
2. BOLDOG HÁZASSÁGBAN ÉLEK
  • Lehetőséget teremtek közös időre a férjemmel (csak kettesben.)
  • Szeretem és tisztelem őt, figyelmesen meghallgatom, támogatom a terveit, jellemének a pozitív vonásaira koncentrálok.
  • Olyan gesztusokkal fejezem ki a szeretetemet, amelyekről tudom, hogy fontosak számára (derűs, nyugodt otthonra, rendre vágyik és vacsorára minden nap:))
  • Érdekes, szórakoztató beszélgetőtárs vagyok
  • Minden nap kellemes és vonzó a megjelenésem.
3. SZERETEM ÉS ELFOGADOM MAGAM, KEDVES VAGYOK MAGAMHOZ
  • Tisztában vagyok a saját értékeimmel és korlátaimmal.
  • Türelmesen igyekszem megszabadulni a rossz szokásaimtól és beidegződéseimtől.
  • Nem bántom magam terméketlen és negatív gondolatokkal, érzésekkel.
  • Figyelek testi, lelki és szellemi szükségleteimre, és igyekszem őket lehetőségeim szerint kielégíteni.
  • Bízok magamban!
  • Megőrzöm az önuralmamat és az önbecsülésemet.
  • Felhagyok az aggodalmaskodással és a bűntudattal.
4. SZERETEM A SZÜLEIMET ÉS A TESTVÉREIMET
  • Szeretem és tisztelem a szüleimet, és hálás vagyok nekik, amiért felneveltek.
  • Támaszt fogok nyújtani nekik, amikor szükségük lesz rám.
  • Megértő és kedves vagyok hozzájuk.
  • Igyekszem minél kevésbé igénybe venni a segítségüket, mert látom, hogy mennyire véges a teherbírásuk. 
  • Szeretem és tisztelem a testvéreimet, tudom, hogy sok szeretetet és törődést kapok tőlük, amit én is igyekszem nyújtani nekik. Azon munkálkodom, hogy szorosabb legyen a kapcsolatunk. 
4. SZERETEM ISTENT, ÉLŐ KAPCSOLATOM VAN VELE
  • Hiszem, hogy Istennek nagyszerű tervei vannak velem kapcsolatban.
  • Hálás vagyok az ajándékaiért.
  • Csodálom a teremtett világ szépségét!
  • Igyekszem élővé formálni az Istennel való kapcsolatomat.  
5. SZERETEM AZ EMBERTÁRSAIMAT, JÓ BARÁT VAGYOK
  • Igyekszem minden emberben a jót látni.
  • Sohasem teszek semmit, amivel ártanék valaki önbecsülésének.
  • A tőlem telhető módon segítem az embereket szükségük enyhítésében, és ezért nem várok el viszonzást.
  • Nem ítélkezem.
  • Tisztelem az egyént, a jogát az életre, érzéseire, személyes meggyőződésére. 
  • Figyelmesen meghallgatom azokat, akik hozzám fordulnak. 
6. EGÉSZSÉGES ÉS ENERGIKUS VAGYOK
  •  Úgy étkezem, alszom és tornázom, hogy erőim mindig magas szinten legyenek.
  • Nem mérgezem magam dohányzással, mértéktelen alkoholfogyasztással, felesleges gyógyszerekkel, negatív gondolatokkal.
  • Ideális a testsúlyom, megjelenésem erőt, energiát és tisztaságot sugároz. 
  • Részt veszek rendszeres szűrővizsgálatokon.
7. INTELLEKTUÁLISAN ÁLLANDÓAN FEJLŐDÖK
  • Nyitott vagyok új, értékes gondolatok befogadására.
  • Mindent elolvasok, aminek hatása lehet az életemre (gyereknevelés, párkapcsolat, munka stb.)
  • Igyekszem a gyakorlatba is átültetni a hasznos módszereket.
  • Keresem a szervezett képzés lehetőségeit, amelyek segítenek egy jó szakma elsajátításában.
  • Minden nap olvasok szépirodalmat (mivel senki sem képes mélyebben gondolkodni, mint ahogy a szókincse ezt lehetővé teszi számára.)
  • Minden nap olvasok érdekességeket a nagyvilágból, hogy legyen beszédtémám. 
8. JÓL KOMMUNIKÁLOK
  • Hiszem, hogy sok probléma megoldható a megfelelő kommunikációval.
  • Beszédünk tükrözi a jellemünket - sohasem használok közönséges kifejezéseket.
  • Az vezérel, hogy jóindulattal igazat és fontosat mondjak annak, akit megillet.  
9. EREDMÉNYESEN IRÁNYÍTOM AZ IDŐFELHASZNÁLÁSOMAT
  • Tervezem a jövőmet és a napok eseményeit.
  • Azokra a dolgokra összpontosítok, amelyeket TÉNYLEG meg kell csinálnom, nem pedig azokra, amiket szeretnék csinálni. 
  • Vezérlő elveimnek megfelelően járok el a napi teendőim elvégzése során (tehát napi teendőim tükrözik, hogy mik is az igazán fontos dolgok az életemben).
  • Minden nap szakítok egy kis időt csak magamra is!
  • Minden nap időt szánok tervezésre. 
10. ANYAGI BIZTONSÁGBAN ÉLEK
  • Olyan jövedelmem van, amely biztosítja a megélhetésemet, akár képes vagyok dolgozni, akár nem.
  • Gondoskodom a családom szükségleteiről.
  • Kevesebbet költök, mint amennyit keresek.
  • Vannak tartalékaim.
  • Lehetőséget teremtek többletjövedelemre.
11. OLYAN MUNKÁM VAN, AMIT SZERETEK
  • Olyan munkát végzek, amelyben sok a sikerélmény, amelyben feloldódhatok, amely kreatív és nem túl stresszes, és ahol nem kell gyakran konfrontálódnom másokkal.
12. JÓ HÁZIASSZONY, GAZDI ÉS KERTÉSZ VAGYOK
  • Rendben tartom a  házat. 
  • Remekül főzök. 
  • Jó vendéglátó vagyok. 
  • Törődöm a kutyánk testi-lelki szükségleteivel, naponta min. fél órát foglalkozom vele.
  • Szép környezetet teremtek, ápolom a virágaimat. 
13. KELLEMES A MEGJELENÉSEM, VAN KISUGÁRZÁSOM
  • Minden nap sminkelek.
  • Rendszeresen tornázok és nem eszek hízlaló dolgokat.
  • gondosan összeválogatok egy alapruhatárat, és még itthon is csinosan öltözködöm (ld. 50-es évek amerikai életstílusa - láttatok az e korról szóló filmekben slampos háziasszonyt?)
Nos, egyelőre ennyi. Majd még módosítgatom... Jó érzés leírni ezeket az eszményeket, ajánlom Nektek is, kedves olvasóim.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése